وبلاگ پایه ششم دبستان

إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ نُطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَبْتَلِیهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِیعًا بَصِیرًا

وبلاگ پایه ششم دبستان

إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ نُطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَبْتَلِیهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِیعًا بَصِیرًا

قال الله تعالی: «إنّا نحنُ نَزّلنا الذِّکرَ و انّا له لَحافِظون» (حجر / 9)
إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَإِمَّا کَفُورًا

الگو مثلثی و مربعی

شنبه, ۴ آذر ۱۳۹۶، ۰۱:۱۳ ب.ظ


روش یافتن اعداد مثلثی : این فرمول ساده را به ذهن بسپارید،

 2 ÷ [ (1+ شماره ی شکل ) × شماره ی شکل ].

  برای مثال عدد مثلثی شماره ی 4 به این روش به دست می آید: 10 = 2 ÷ ( 5 × 4 ).

  روش یافتن اعداد مربعی بسیار آسانتر است. کافی است مساحت مربعی را بیابید که شماره ی شکل، ضلع آن است.  

  برای مثال: عدد مربعی شماره ی 4 به این روش به دست می آید: 16 = 4 × 4 .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۴
مسعود جبلی فروشانی

نظرات  (۴۸)

😅😅

ممنون

 

خوب بود

خوبه

ممنون

ممنون

برای الگوی مثلثی لازم نیست ۲÷ بشه چون که جواب درست این میشه👇

 

 

3 = (1 + 2 × 1)

در صورتی درست میشه که مثلا بگیم👇

 

 

 

1 = 2 ÷ ( 1 + 1 ) × 1

 

3 = 2 ÷ ( 1 + 2 ) × 2

 

من اولش اشتباه فهمیدم👌👌👌

عالی بود خیلی تو درس بهم کمک کرد.

خوب بود

خیلی بده 

۰۳ مهر ۹۹ ، ۱۸:۳۶ ریحانه پسندیده

وای اصلا کمکم نکرد این چه وضعه 😨😨😨

اصلا چرا مجازی شدیم ؟

خداااایااااا اصلا هیچ جا ننوشته هر جا میگردم پیدا نمی کنم 

حدایا این کرونا رو از بین ببر😣😣

متنتون هم اصلا خوب نبود

وااااییییی این دیگه چه وضعیتیه اخه؟؟؟!!!الگوی مثلثیش خییلی بهم کمک کرد اما چرا مربعی به این سادگی رو اینطوری گفت؟؟؟!!😒😑😠 درستش این میشه:

شماره ی شکل × خودش

۰۸ مهر ۹۹ ، ۲۳:۵۷ زینب خانم

خوب بود من که راضی هستم

 

بد نبود تعریفی هم نداره

سلام.خیلی ممنون بابت توضیحاتتون.من کلاس هفتمم ولی به دردم خورد😃

برو با مثلث اینه

 

(۲÷)شماره شکل بعدی×شماره شکل 

             ۲۱۰   =  ۲÷  ۴۲۰  =  ۲۱   ×  ۲۰

خوب بود

 

عالیی بود👍👍

سلام من کلاس هشتمم یه چیز  بهتر میخوام این چیه اه🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

الگوی مربعی میشه شماره شکل ضربدر شماره شکل

۱۹ دی ۹۹ ، ۰۰:۳۱ ایلیا تقوی

عالیییییییییییییییییییییی بود👍🏻👍🏻😀😀..خیلی برای امتحان کمکم کرد😘

افتضاحبود

خیلی خوب بود به من که کمک کرد واقعا مرسی روش تون هم‌ درست بود من از آبجی ام که معلم هست پرسیدم آیا این روش درست هست برام گفت بله

اون هایی که میگن اشتباه باید بگم کاملأ درست هست و اون هایی که میگن خیلی بد توضیح داد باید بگم که شما مغز تون توانایی نداره آخه چجوری به این آسونی میگین سخت اون دیگه فکر کنم باید معلم خصوصی بگیرین

و من از این سایت واقعا متشکرم 

بلهههه!!!!!

 

وا

چرا همچین گفته اشتباهه

یه وقت.تو امتحانی جایی اینو نزنینا دستی دستی خودتون نمره نمیگیرن.هرکی میدونه کجا میشه.همه فرمول های ریاضی و نکاتش پیدا کنیم ششم.کجا برم همش باشه و برای تیزهوشان نکات مهم هرکی میدونه بگه ممممنون

بلهههه!!!!!

 

وا

چرا همچین گفته اشتباهه

یه وقت.تو امتحانی جایی اینو نزنینا دستی دستی خودتون نمره نمیگیرن.هرکی میدونه کجا میشه.همه فرمول های ریاضی و نکاتش پیدا کنیم ششم.کجا برم همش باشه و برای تیزهوشان نکات مهم هرکی میدونه بگه ممممنون

الگوهای مثلث چیست؟

سلام ممنون ... خوب بود .. ایراد داشت که دوستان گفتن 

به هر حال  تشکر 

الگوی مثلثی شماره شکل ضبدر شماره شکل یعنی چی؟ 

من پایه ی ششم هستم برای مرورم عالی بود خیلی دقیق و کامل نوشتین 🙏🌹

۱۹ مهر ۰۰ ، ۱۰:۵۶ سارا خانوم

خوب و ساده و عالی

خیلی الگوی مربعی رو پیچیده کردین😐

شماره ی شکل×شماره ی شکل

بد نبود به دردم خورد دست کسی که سایت رو ساخته درد نکنه ❤

عالی

۰۷ دی ۰۰ ، ۱۹:۴۶ محمد رضا

عالی بود

بابا مال کلاس پنجمه

۱۰ دی ۰۰ ، ۲۲:۴۱ نازنین زهرا

سلام خوب بود خیلی به دردم خورد فردا امتحان ریاضی دارم از روی این میتونم مرور کنم دستتون درد نکنه عالی بود اگر میشه الگوی مربعی و مشابه مثلثی هم برای کلاس ششمی ها بگذارید که از همین سایت در بیارن و مجبور نباشن هی بگردن تا استفا ه کنن و از روی اون واسه ی امتحانات آماده بشن 

روش حل کردن الگوی مثلثی :  2 ÷( شماره شکل بعدی× شماره ی شکل)

روش حل کردن الگوی مربعی : شماره ی شکل×شماره شکل

۲۵ دی ۰۰ ، ۱۵:۵۰ آبنبات چوبی

عالی

خوب بود ممنون

عالی

این چیه دیگه هرچی بلد بودم و از یادم برد😖😖

عالی انشاالله همیشه شاد وپیروز باشید 

کاملا اشتباه بود 

اشتباه

 

(شماره ی شکل × ۲)_۱

عالی بود ولی مربعی رو شاید بعضیا متوجه نشن اگه مثل مثلثی میگفتین بهتر بود👌👌👌

 

روش متین درسته نه روش بالا

۰۷ آبان ۰۱ ، ۱۵:۱۹ ویانا طاهری

بین الگوی مربعی و مثلثی میشود رابطه ای پیدا کرد؟

اگه داده بود در الگوی مربعی

عدد ۶۲۵ چندمین عدد در الگوی اعداد مربعی است؟ 

چی میشه؟ 

لطفا جواب بدین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی